2020-03-19 13:44Pressmeddelande

Säsongens första specialauktion - Rolex Datejust

Lördag den 21 mars klubbar vi säsongens första specialauktion på Kaplans - Rolex Datejust. Auktionen är en hyllning till den populära Rolexmodellen som fyller 75 år i år.

- Går man i tankarna att köpa en Rolex, får man inte missa denna auktion som är helt inriktad på modellen Datejust. Det här är en av Rolex mest klassiska modeller som haft bestående popularitet ända sedan den lanserades 1945, säger Georgios Batselas, chef för Kaplans Klockvärdering.

Georgios listar tre klockor från auktionen:

Auktionsnummer 1
Här har vi en 36 millimeters Datejust som passar den vågade - ljusrosa urtavla prydd med Rolex logo och 32 diamanter. Datumvisaren är en sk. Roulette, med vart annat svart, vart annat rött nummer. Auktionsnummer 1 är tillverkad 2015 och kommer med box samt ytterkartong.

Auktionsnummer 15
Auktionsnummer 15 kommer komplett med certifikat och är en snygg midsize på 31 mm från 2009. Vit urtavla, romerska siffror och en oysterlänk i stål gör nummer 15 till en riktigt stilfull klassiker!

Auktionsnummer 18
Här är klockan för dig som letar efter något unikt. Tillverkad 1985 helt i guld med urtavla i björk och med den ikoniska jubileelänken. En klocka som helt klart utmärker sig bland objekten.

Auktionen går av stapeln lördag 21/3 kl. 13.00 online eller på Biblioteksgatan 5, Stockholm.

Visning fredag 10.00-18.00 och lördag 11.00-13.00.

Observera att eventuella ändringar av öppet- eller visningstider kommer att publiceras på kaplans.se