2022-10-13 10:15Pressmeddelande

Låt klockan bli ditt nästa smycke

Lördagen den 15 oktober är det dags för Kaplans specialauktion för damur.
Det här är auktionen för dig som vill hålla koll på tiden med hjälp av den perfekta accessoaren. Föredrar du en klassisk Rolex i stål, en snygg vintageklocka med läderarmband eller kanske ett smyckesur med gnistrande diamanter? Auktionen är fylld med damur i alla kategorier från Rolex, Omega, Cartier, Chopard med flera.

- Förutom de populäraste modellerna från Cartier och Rolex kan du också hitta en snygg klocka som du blir mer ensam om att bära och som passar just din stil. Kom förbi visningen och få inspiration till din nästa och garanterat bästa accessoar! tipsar Georgios Batselas chef för Kaplans Klockvärdering, med glimten i ögat.

Georgios listar fem klockor som utmärker sig på auktionen:

Auktionsnummer 1
En otroligt snygg vintageklocka från Omega, tillverkad 1965 med alla de rätta detaljerna. Superfeminin med en karaktäristisk fyrkantig look och spetsad med en briljantkrans.

Auktionsnummer 4
Här har vi en modern stålklocka från Bvlgari från 2018. Stilren, sportig design med automatiskt urverk och en sobert purpurfärgad diamanturtavla.

Auktionsnummer 5
En av Cartiers mest populära damur är Tank Solo. Här i stål med ett oemotståndligt läderarmband i klassiskt Cartier-rött.

Auktionsnummer 45
En mycket ovanlig Rolex Datejust i vitt guld med en krans av diamanter och rubiner. Ett alternativ för den som uppskattar den mindre storleken 26 mm och som inte vill ha den vanligare modellen i 18K gult guld.

Auktionsnummer 59
En Rolex midsize på 31 mm, med den mycket speciella och udda gula urtavlan. En modell som kom för bara några år sedan men som inte tillverkas längre. Extra het, eftersom många inte hann beställa den då listorna var långa hos återförsäljarna.

Samtliga objekt visas från och med fredag 14 oktober på Biblioteksgatan 5.
Auktionen startar sedan i auktionssalen eller online lördag 15 oktober klockan 13.00.

Välkommen på visning!

Läs mer om auktionen