2020-03-06 09:23Pressmeddelande

Vi söker smycken med det där lilla extra …

”Inlämningen är redan i full gång men vi söker fortfarande efter spektakulära objekt till vårens stora auktionshändelse – Smyckekvaliten på Kaplans”, berättar Stefan Gustavsson chef för Kaplans Smyckevärdering.
Höstens juvelauktion bjöd på nya rekord och nu är det äntligen dags att söka efter marknadens bästa objekt till auktionen i maj.
”Insamlingsfasen är bland det roligaste vi gör, just att hitta de där gobitarna t ex. en ring från 20-talet i riktigt fint skick, sådant som inte går att köpa nytt – det är det som gör Smyckekvaliten unik!”, fortsätter Stefan.
Har du smycken eller silverföremål som du vill sälja?
Smyckena med det där lilla extra; vackra ädelstenar, dyrbara material eller smycken av enastående kvalitet. Tveka inte att kontakta oss på Kaplans Smyckesvärdering. Vi hjälper dig gärna att svara på frågor och värdera ditt smycke inför kommande försäljning.

Smycken som köparna letar efter
•  Internationella juvelhusen så som Bvlgari, Cartier, Van Cleef and Arpels och Tiffany & Co.
•  Skandinavisk design, sällan förekommande modeller från Ole Lynggaard, Georg Jensen m.fl
•  Svenska guldsmeder som W A Bolin, C F Carlman, Elon Arenhill, Atelier Ajour, Wiwen Nilsson
•  Antika samlarobjekt från 1800-talet såsom dosor och silverföremål
•  Äldre smycken med safirer, smaragder och rubiner
•  Stora diamantsmycken med t ex. gammalslipade diamanter
•  Märken och modeller som vi inte så ofta hittar i Sverige

Inlämning pågår fram till fredag den 24 april.

Se redan inkomna smycken

Om auktionen:
Smyckekvaliten på Kaplans är känt för sitt unika utbud och lockar köpare både i Sverige och internationellt. Smyckekvaliten erbjuder kvalitetssmycken utöver det vanliga, här samlas unika smycken från eftertraktade formgivare, magnifika enstensringar, gnistrande diamanter, praktfulla ädelstenar och antika smycken. Smyckekvaliten klubbas varje vår och höst på Kaplans.
Vårens upplaga av Smyckekvaliten klubbas lördagen den 30 maj kl 13:00 på Biblioteksgatan 5, Stockholm.