2019-08-31 13:11Pressmeddelande

Unik smaragdring från 30-talet såld på auktion

Intresset för vintagesmycken är rekordhögt och i helgen kunde man bevittna en mycket minnesrik auktion på Kaplans, då auktionen Klassiska klubbades.

Föremålet som väckte extra uppmärksamhet hos den internationella publiken var en smaragdring från 30-talet i platina med en smaragd på ca 4 ct.

Vi ser auktion efter auktion hur intresset för smycken med färgstenar ökar. Denna gång var budgivningen intensiv redan innan auktionsstart, berättar Stefan Gustavsson, chef för Kaplans Smyckevärdering.

Smaragdringen med auktionsnummer 6 klubbades för 78 000 kronor. Ett resultat som vi verkligen är nöjda med att kunna presentera för säljaren, fortsätter Stefan.

Varm tack till alla våra kunder som bidrog till en spänningsfylld auktion!

Om auktionen
Klassiska är Kaplans auktion för smycken och silverföremål i tidlös design. Auktionen erbjuder smycken med diamanter, pärlor och färgstarka ädelstenar. På auktionen kan våra köpare lägga bud på tennisarmband, pärlcollier, carmoséringar, enstensringar och örhängen. Klassiska är auktionen för alla som är intresserade av smycken.

Se auktionsnummer 6

Se resultat