2020-05-16 14:27Pressmeddelande

Onlinebudgivarna bjöd på en spännande auktionsshow!

Det känns underbart att få klubba en auktion i Stockholm och veta att världen är med!
- Härligt att så många kunder följer oss online i realtid! säger Georgios Batselas, chef för Kaplans Klockvärdering.

På lördagens uppmärksammade auktion för samlarklockor och kvalitetsur, Klockkvaliten, kunde man följa flertalet spännande budgivningar där klockkonnässörer världen över deltog.

Vårens upplaga av Klockkvaliten bestod av 121 klockor som sammanlagt såldes för ett slutpris på över 8 miljoner kronor. På lördagens auktion fann hela 98 % av klockorna nya ägare.

Extra eftertraktade var vintageuren, en klocka som verkligen stack ut och som dessutom kan vara ett nytt försäljningsrekord för en Universal Polarouter är auktionsnummer 44, ”SAS Dial” som klubbades för 205 000 kronor, berättar Georgios.

Två andra heta vintageur var auktionsnummer 57, Omega Constellation ”Pie Pan” som klubbades för 75 000 kronor. Sen har vi det äldsta armbandsuret på auktionen en Rolex från 1920, auktionsnummer 116 som klubbades för 51 000 kronor.

Auktionens dyrast objekt blev det förhandstippade auktionsnumret 51 Rolex Daytona ”Big Red” med ett slutpris på 570 000 kronor.

Kaplans är tacksamma för det fortsatta förtroendet som våra kunder visar oss.
Varmt tack till alla som deltog på lördagens auktion!

Se resultat