2020-02-27 08:37Pressmeddelande

Lystring alla klockentusiaster och samlare – nu söker vi klockor till den kommande Klockkvaliten!

Har du en kvalitetsklocka från ett speciellt tillverkningsår eller en ovanlig klockmodell som endast tillverkats i en begränsad upplaga? Vill du dessutom sälja den på en av Nordens mest välrenommerade och uppmärksammade klockauktioner?

Då ska du komma förbi med din klocka till Kaplans Klockvärdering innan fredagen den 3 april. Genom Kaplans starka varumärke lägger vi grunden till att du ska få ut det högsta försäljningspriset som marknaden är beredd att betala.

– Äger man en klocka som man vet är unik är Klockkvaliten helt rätt tillfälle att sälja den! Vi handplockar säsongens allra bästa klockor och samlar dem på samma auktion, det skapar verkligen ett utbud som köparna suktar efter, berättar Georgios Batselas, chef för Kaplans Klockvärdering.

En sista uppmaning från Georgios är att inte glömma att ta med alla tillbehör till klockan eftersom originalaskar, boxar, kvitton och certifikat kan påverka värdet positivt.

Har du en klocka som du funderar på att sälja?
Sista dagen för inlämning till Klockkvaliten på Kaplans är fredag 3 april.

Se redan inkomna objekt
Se mer information om vad vi söker

Om Klockkvaliten
Klockkvaliten erbjuder klockälskaren den ultimata kombinationen av samlarklockor och kvalitetsur, alla handplockade av våra experter. Du hittar ovanliga modeller, intressanta NOS-klockor och vintageklockor med spännande proveniens från märken som Rolex, Patek Philippe, Omega, Jaeger-LeCoultre, IWC m.fl. Sedan 90-talet har Kaplans auktionerat ut klockor av världsklass och kunnat erbjuda klockälskaren den ultimata kombinationen av samlarklockor och kvalitetsur, alla handplockade av våra experter till Klockkvaliten.