2020-11-14 15:55Pressmeddelande

Inget stoppar klockköparna på nätet!

Idag lördag klubbades höstens auktion för exklusiva klockor och samlarföremål – Klockkvaliten på Kaplans. Auktionen bjöd på många nervkittlande budgivningar och flertalet objekt klubbades högt över utrop till onlinebudgivare. Sammanlagt klubbades klockor för drygt 7,6 miljoner kronor.

- Vi ser helt nya beteenden, när det gäller hur man bjuder på auktion. Onlinebudgivarna ökar för varje gång och under den här auktionen avgjordes flertalet budgivningar helt online, berättar Georgios Batselas chef för Kaplans Klockvärdering.

Auktionen visade upp rafflande klubbslag och intresset var extra stort för Rolexklockor i guld, auktionsnummer 10, 18 och 37.

- Trots rådande världsläge så är marknaden för klockor otroligt stark, fortsätter Georgios.

Händelserika budgivningar:
Auktionsnummer 20,
Breitling Kronometer Stockholm "765 AVI" utrop 99 000 kr klubbades för 170 000 kr.
Auktionsnummer 45,
Rolex Submariner "Underline Dial" 5513 utrop 200 000 kr klubbades för 330 000 kr.
Auktionsnummer 48
Omega Speedmaster "CB Case" utrop 32 000 kr klubbades för 73 000 kr.
Auktionsnummer 53
Seiko "62MAS" utrop 16 000 kr klubbades för 41 000 kr.
Auktionsnummer 98
Patek Philippe Calatrava utrop 115 000 kr klubbades för 205 000 kr.

Tack till alla våra kunder som bidrog till en spänningsfylld auktion!

Se auktionsresultat