2020-10-14 08:10Nyheter

Öppet för inlämning av eleganta och dyrbara smycken – till Smyckekvaliten i höst

Nu är det snart tid för höstens kvalitetsauktion - Smyckekvaliten på Kaplans. Inlämningen är redan öppen och därför söker vi nu efter marknadens bästa och mest eftertraktade objekt. Kanske har just du en enastående antik brosch eller en briljantslipad diamantring liggandes hemma som du vill sälja?

Populära smycken hos köparna
På tidigare auktioner har smycken från internationella juvelhusen så som Bvlgari, Cartier, Van Cleef & Arpels varit eftertraktade. Men även smycken med skandinavisk design från David Andersen, Wiwien Nilsson, Ole LynggaardTorun Bülow-Hübe och Claes Giertta. Förutom dessa namn tenderar också stora diamantsmycken som t ex. gammalslipade diamanter och äldre smycken med rubinersafirer och smaragder att vara åtråvärda objekt. Likaså märken och modeller som inte brukar dyka upp speciellt ofta i Sverige.

Inlämning pågår fram till 23 oktober
Se redan inkomna smycken här!

Om Auktionen:
Smyckekvaliten på Kaplans är känt för sitt unika utbud och lockar köpare både i Sverige och internationellt. Smyckekvaliten erbjuder kvalitetssmycken utöver det vanliga, här samlas unika smycken från eftertraktade formgivare, magnifika enstensringar, gnistrande diamanter, praktfulla ädelstenar och antika smycken. Smyckekvaliten klubbas varje höst och vår på Kaplans.

Smyckekvaliten klubbas lördagen den 28 november kl. 13:00 på Biblioteksgatan 5, Stockholm.

För mer information, intervjuförfrågningar, eller bilder, tveka inte att höra av dig!