2020-11-11 09:33Nyheter

Klockorna du inte får missa!

Auktionsnummer 77, Patek Philippe, Nautilus, "Power Reserve", s.k. "Jumbo Case" från 2005.Auktionsnummer 77, Patek Philippe, Nautilus, "Power Reserve", s.k. "Jumbo Case" från 2005.

Med mindre än 4 dagar kvar till auktionen är det dags att presentera några av guldkornen på lördagens Klockkvaliten.

Precis som det ska vara innehåller auktionen en stor blandning av samlar- och vintageklockor med eftersökta referensnummer, men också det som kommit att kallas ”moderna klassiker”; sportiga stålklockor från t.ex. Rolex och Omega m.fl.

Georgios Batselas, chef för Kaplans Klockvärdering listar 5 objekt väl värda att spana in på lördagens auktion.

Auktionsnummer 20, Breitling, Kronometer Stockholm, "765 AVI", "Double Signed" från ca 1960.

Auktionsnummer 37, Rolex, Datejust med s.k. "Gilt Dial", Ref nr. 6604 från ca 1957.

Auktionsnummer 92, Rolex, Sea-Dweller s.k. "Tropical Mark II", "Dubbelröd", Ref nr. 1665 från 1967.

Auktionsnummer 113, Rolex, GMT-Master, Ref nr. 6542 från 1956 med en s.k. ”Tropical – Gilt Dial”.

Klockkvaliten klubbas den 14 november kl 13:00 på Biblioteksgatan 5, Stockholm.

Se filmer på utvalda objekt
Vi uppmuntrar alla att inför denna auktion välja våra digitala alternativ för visning och budgivning. Du deltar enklast i budgivningen via förhandsbud, direktbud online eller genom ett förbokat telefonbud.

Har du frågor och funderingar tveka inte att kontakta oss.
Varmt välkommen till höstens upplaga av Klockkvaliten!

Visning startar 11 november, kl 10:00
Auktionen startar 14 november, kl 13:00