2021-05-22 14:10Nyheter

Auktionsrekord i Norden - Klockor klubbades för över 11,4 miljoner

Kaplans kan stoltsera med nytt auktionsrekord. Redan innan auktionen startade var intresset enormt för de exklusiva klockorna som alla handplockats till vårens upplaga av Klockkvaliten.

Auktionen bestod av 98 klockor som sammanlagt klubbades för 11 492 300 SEK.

- Det är helt fantastiskt att vi på Kaplans får förmånen att auktionera ut objekt av denna kaliber. Så här efter auktionen känner jag mig otroligt rörd och tacksam över att få vara del av ett sådant proffsigt team av medarbetare och kollegor på Kaplans. Det här auktionsrekordet är det största jag varit med om i min karriär, säger Georgios Batselas, chef Kaplans Klockvärdering.

Auktionen erbjöd både samlaren och den trendiga klockkonnässören välrenommerade klockmärken som Richard Mille, Patek Philippe, Audemars Piguet, Vacheron Constantin m.fl.

Dagens miljonnotering blev en Richard Mille RM029 i rosa guld som klubbades för 1 140 000 kr (utropspris 820 000 kr).

Den mest spektakulära och uppmärksammade budgivning stod den förhandstippade NOS-klockan för, auktionsnummer 24, Longines Flyback som klubbades för 390 000 kr (utropspris 95 000 kr) - ett nytt nordiskt rekord, fortsätter Georgios.

Varmt tack till alla våra kunder som deltog på lördagens auktion!