2022-02-10 09:45Pressmeddelande

Shoppa vårmodet på auktion

Lördagen den 19 mars bjuder Kaplans in till vårens stora modeauktion – Modekvaliten. Det här är auktionen för dig som letar efter de senaste trenderna eller de tidlösa klassikerna i form av väskor, accessoarer, modebijouterier och skor från världens mest kända modemärken.

- På Modekvaliten samlar vi säsongens bästa accessoarer. Att handla sina favoriter på auktion är både smart och roligt, säger Tove Enström chef för Kaplans Modevärdering.

Auktionen erbjuder accessoarer för alla tillfällen och visar upp en stor variation mellan pre-loved till nästintill oanvända föremål från märken som Balenciaga, Chanel, Gucci, Hermès och Louis Vuitton.

- Vill du följa vårens färgtrender kan vi tipsa om auktionsnummer 1, en Kate Chain Wallet från Saint Laurent i den helt rätta klarblå färgen, eller auktionsnummer 9 ett par metallicfärgade stövletter från Miu Miu. Självklart hittar du även modeklassiker som står högt på mångas önskelistor, som väskor från Chanel eller färgstarka sidenscarves från Cartier.

Starta våren redan nu genom att kika in på säsongens upplaga av Modekvaliten!

Har du accessoarer som du vill sälja?
Tveka inte att kontakta oss, inlämning pågår fram till fredag den 25 februari.
Modekvaliten klubbas lördag 19 mars kl 13:00 på Biblioteksgatan 5, Stockholm.

Se de första inkomna objekten

Läs mer om Modekvaliten