2020-08-13 14:54Pressmeddelande

Ny auktionssäsong på Kaplans

Nu väntar en spännande auktionshöst på Kaplans med kvalitetsauktioner för smycken, klockor och mode.

- Höstsäsongen startar vi med att hålla en värderingslördag för inlämning nu i augusti, där vi välkomnar för värdering/inlämning till alla höstens auktioner. Vad många kanske inte känner till, är att vi även tar emot och köper in guld. Så besök oss på lördag den 22 augusti och se vad dina föremål kan inbringa! säger Marlene Söder Marknadschef på Kaplans.

Höstens specialauktioner
Det händer mycket på Kaplans och vår auktionskalender är redan fylld av auktioner som erbjuder dig evigt användbara föremål.

- Med ett stadigt rullande auktionsschema under året där vi varje vecka klubbar hundratals av varor, så känns det extra roligt att i höst kunna erbjuda några nyheter i auktionsutbudet, fortsätter Marlene

Först ut i september är Modekvaliten. Auktionen erbjuder de där speciella modeföremålen; ovanliga modeller och objekt av hög kvalitet från märken som Louis Vuitton, Chanel, Hermès och Prada m.fl.

I oktober är det sedan dags för en favorit i repris, en klockauktion helt dedikerad till damklockor. En auktion där vi samlar märkesur från Rolex, Omega, Cartier och Breitling m.fl. Utbudet spänner från nyare klockor till intressanta vintageobjekt.

När vi kommer in i november är det dags för våra stora höjdpunkter i auktionsschemat, Klockkvaliten och Smyckekvaliten. Auktionerna samlar det absolut bästa i sina respektive kategorier och de senaste auktionerna har skördat framgångar både internationellt och på hemmaplan.

Vi på Kaplans ser fram emot en fartfylld höst.

Läs mer om höstens specialauktioner
Läs mer om värderingslördag