2024-10-08 10:43Pressmeddelande

Märkesmode och sport möts i en unik auktion på Kaplans

Skidor och stavar från Louis Vuitton.

Lördag den 19 oktober klubbas Modekvaliten på Kaplans. Auktionen är fylld med ett handplockat utbud av modedetaljer från välkända märken som Louis Vuitton, Hermès, Bottega Veneta och Chanel.

- Det här är en helt otrolig auktion! Den visar upp allt från ikoniska väskmodeller från bland annat Hermès och Chanel, till en unik samling sportföremål, berättar Isabelle Käck Wedelin, tf. modechef på Kaplans.

Höstens exklusiva sportsamling inkluderar både sällsynta samlarobjekt och limiterade utgåvor, där passionen för sportmemorabilia från Louis Vuitton är i fokus. Auktionen erbjuder accessoarer för en mängd olika sporter såsom fotboll, basket, alpint och vattensport.

- För den ultimata mode- och sportsamlaren finns flera designsamarbeten från Louis Vuitton att upptäcka. Du hittar samarbetet med Fifa Wold Cup 2018, Virgil Abhol’s exklusiva kollektion för NBA och dessutom det legendariska samarbetet med Karl Lagerfeld, avslutar Isabelle.

5 utrop du inte får missa

Auktionen äger rum hos Kaplans den 19 oktober kl 13. Visning pågår från torsdag samma vecka fram till auktionsstart.

Mer om Modekvaliten
Modekvaliten på Kaplans samlar säsongens bästa accessoarer från världens mest kända modemärken. Auktionen erbjuder både de senaste trenderna och tidlösa klassiker i form av väskor, accessoarer, modebijouterier och skor. Modekvaliten klubbas varje höst och vår på Kaplans.

Kaplans är ett familjeföretag i tredje generationen bestående av verksamheter kopplat till handeln med kvalitetsvaror - smycken, klockor, ädelstenar och mode. Mest känt är Kaplans Auktioner, där auktionsverksamheten är ledande i Norden på klockor, smycken och mode. Kaplans finns på den anrika adressen Biblioteksgatan 5 i Stockholm, där butiks- och auktionsverksamhet huserar tillsammans med Kaplans Guldsmedsverkstad. Till Kaplans kommer kunder som vill köpa, sälja, värdera och omarbeta varor. Genom att vi i ett hus samlar alla våra tjänster/bolag har vi möjligheten att erbjuda våra kunder unika lösningar till mycket konkurrenskraftiga priser.

Marlene Fuksa
Marlene Fuksa