2020-09-16 07:00Pressmeddelande

Kaplans tipsar dig om höstens bästa och lyxigaste vintageshopping – Modekvaliten 2020

Hermès, Chanel, Louis Vuitton och Céline är bara några av alla modemärken som trängs på höstens upplaga av Kaplans stora modeauktion. Auktionen som klubbas lördag 19 september innehåller såväl vintage och pre-used som helt oanvända modeobjekt.

Sjävklart hittar du tidlösa ikoner som Hermès Kelly Bag och Chanels Flap Bag i olika storlekar, men även färgstarka ”show-stoppers” som den trendiga Multi Pochette i denim från Louis Vuitton eller blommiga City Floral bag från Balenciaga. Listan kan göras lång då auktionen erbjuder 117 stilhöjare som är redo för nya ägare.

Auktionsnumren du måste spana in
Tove Enström, chef för Kaplans Modevärdering, listar auktionsnumren som matchar höstens trender.

Auktionsnummer 9 är en Small Single Flap Bag från Chanel i rödaste rött, höstens absoluta modefärg nummer ett! Matchas med fördel med pärlaccessoarer och här har vi fler nummer från Chanel som auktionsnummer 11, ett långt halsband och nummer 13, en klassisk monogrambrosch.

Hör du till dem som älskar svart från topp till tå men ändå vill sticka ut med något extra, är auktionsnummer 1 en riktig exklusivitet. Detta är den ena av endast två tillverkade exemplar av Diors Diorama i just det här utförandet. Väskan kommer komplett med cert, dustbag, kartong och kvittokopia och är i otroligt fint skick.

Auktionsnummer 90 är en dramatisk midnattsblå cape från Luisa Spagnoli. En perfekt lyx att svepa in sig i som skydd mot höstvindarna.

Hermès sidenscarves har varit lika aktuella sedan lanseringen 1937 och är verkligen ett stycke överkomlig lyx. Auktionsnummer 33 innehåller alla de klassiska detaljerna och motivet går i härliga rostiga och gröna hösttoner. Missa inte resterande 10!

Visningen öppnar torsdag 17/9 kl 11:00 och auktionen klubbas lördag 19 september kl. 13:00. Delta online eller kom förbi och upplev auktionen på Biblioteksgatan 5.

Om auktionen:
Modekvaliten på Kaplans erbjuder exklusivt nutida mode; väskor, skor, accessoarer och modebijouterier. Från modemärken som Louis Vuitton, Chanel, Hermès och Prada.

För mer information, intervjuförfrågningar eller bilder, tveka inte att höra av dig!