2020-12-07 15:56Pressmeddelande

Julklappstips från Kaplans: prisvärda presenter till hela familjen

Den stundande julen är runt hörnet, julbelysningen lyser upp våra mörka gator och det är dags att påbörja den årliga julklappsjakten. Varför inte satsa på en unik secondhand present i år där du får ut mycket för pengarna?

Fördelen med att handla julklappar som är pre-loved och vintage är att man både gör miljön en stor tjänst och dessutom ger nytt liv till begagnade föremål. Vilket gör dem extra personliga och uppskattade.

December månad är fylld av spännande auktioner på Kaplans där det finns något för alla medlemmar i familjen. Kanske blir någon i just din familj extra glad för ett vackert smycke eller varför inte en väska eller accessoar från kända designermärken som Louis Vuitton, Chanel, Prada m.fl.

Tips på prisvärda julklappar till hela familjen:

Auktionsnummer 115 - Julklapps
Till den som äger ett pärlcollier kan detta ikoniska lås från danska Ole Lynggaard vara något att ge bort i jul. Låset är tillverkat i 18K guld föreställande en elefant och har en briljantslipad diamant på ca 0,05 ct.

Auktionsnummer 56 - Fashionabla
Satsa på en både snygg och praktisk present att lägga under granen i år. Denna portfölj i svart läder med beslag i grå metall från märket Coach är en riktigt användbar julklapp.

Auktionsnummer 131 - Fashionabla
För den som gillar lyxiga märkesväskor bör du skriva upp den här skönheten på önskelistan. En klassisk Louis Vuitton, Mini Looping i monogram canvas från 2001.

Auktionsnummer 262 - Julklapps
Känner du någon som älskar glittrande smycken? Missa då inte dessa örhängen i 18K guld med briljantslipade diamanter och vackert rosa morganiter på 4,06 ctv.

Auktionsnummer 271 - Lilla Smycken
Om du vill ge bort en present som garanterat är tidlös bör du satsa på pärlor. Dessa klassiska pärlörhängen har krokar i 9K guld med stora barocka odlade sötvattenpärlor.

Auktionsnummer 274 - Julklapps
Funderar du på att ta tillfället i akt under julen och ställa den där efterlängtade frågan till någon du tycker extra mycket om, måste du spana in den här sagolika skapelsen. Ringen är i 18K vitguld med hela 30 briljantslipade diamanter och en stor kuddslipad diamant på 0,91 ct.

Hitta julens klappar på kommande auktioner:

Fashionabla – 10 december
Julklapps – 12 december
Lilla Smycken – 17 december
Moderna – 19 december

För mer information, intervjuförfrågningar eller bilder, tveka inte att höra av dig!