2024-03-18 10:43Pressmeddelande

Exklusiva väskor säljs för höga summor på auktion

En av auktionens höjdpunkter var en exklusiv Hermès Kelly Bag i nyskick från 2023. Väskan klubbades för 220 000 kronor.

Under lördagen ägde flertalet spännande budgivningar rum då Modekvaliten klubbades på Kaplans. Auktionen presenterade 195 utrop från exklusiva märken som Hermès, Chanel, Louis Vuitton och YSL.

- Jag är väldigt nöjd med helgens auktionsresultat. Vi såg ett stort förhandsintresse och en fullsatt auktionssal vilket ledde till en auktion med flera spännande budgivningar, säger Shenge Kurt, chef Kaplans Modevärdering.

Extra stort intresse visades för klassiska märkesväskor. En av auktionens höjdpunkter var en exklusiv Hermès Kelly Bag i nyskick från 2023. Väskan klubbades för 220 000 kronor.

- Det här är väskornas väska! Många modeälskare drömmer om att få äga en Kelly eller Birkin från Hermès, men väntelistan kan vara lång. Det gör att dessa populära modeller bevakas hårt på andrahandsmarknaden. Auktioner är ett bra sätt för att hitta sin drömväska, avslutar Shenge.

Utmärkande klubbslag från auktionen:
Auktionsnummer 5, Boite Chapeau Souple PM från Louis Vuitton.
Klubbades för 15 500 kr utrop 10 200 kr.

Auktionsnummer 37, Doubel Flap Bag från Chanel.
Klubbades för 61 000 kr utrop 55 000 kr.

Auktionsnummer 137,  Round As Earth Crossbody Bag från Chanel.
Klubbades för 24 500 kr utrop 10 000 kr.

Auktionsnummer 152, Oblique Drawstring Bucket Bag från Christian Dior.
Klubbades för 19 800 kr utrop 10 000 kr.

Varmt tack till alla våra kunder som deltog på auktionen!

Se hela resultatet