2019-10-07 07:47Pressmeddelande

Dags för höstens stora juvelauktion

De första 60 numren är nu släppta inför höstens stora juvelhändelse – Smyckekvaliten på Kaplans. Med juveler som vandrat genom generationer och smycken från de största internationella juvelhusen visar säsongens kvalitetsauktion upp en oemotståndlig blandning från 1800-talet och fram till idag.

- På Smyckekvaliten samlar vi smyckena med det där lilla extra, med de vackraste ädelstenarna, i dyrbara material och av enastående hantverksskicklighet. Juveler som lockar smyckesälskare från världens alla hörn och särskilt de som tilltalas av unika smycken bortom massproducerat och trend, säger Marlene Söder, marknadschef Kaplans.

Har du smycken eller silverföremål som du vill sälja?
Tveka inte att kontakta oss, inlämning pågår fram till fredag den 1 november.
Smyckekvaliten klubbas lördagen den 30 november kl 13:00 på Biblioteksgatan 5, Stockholm.

Se de första inkomna objekten
Se exempel på smycken som varit eftersökta på tidigare auktioner, kaplans.se

Om auktionen:
Smyckekvaliten på Kaplans är känt för sitt unika utbud av juveler som lockar köpare både i Sverige och internationellt. Auktionen erbjuder kvalitetssmycken utöver det vanliga, både antika och av mer modern design. Magnifika enstensringar, gnistrande ädelstenar och silverföremål av hög kvalitet klubbas varje vår och höst på Smyckekvaliten.

För mer information, intervjuförfrågningar, eller bilder, tveka inte att höra av dig!