2024-01-08 09:01Nyheter

Kaplans introducerar ny auktion

Tisdag 9 januari välkomnar vi dig till en ny auktion på Kaplans, Allmänna.
Auktionen samlar enklare föremål från alla Kaplans auktionskategorier, smycken, klockor och mode. Allmänna erbjuder en stor variation av föremål i lägre prisklasser.

Genom att lansera Allmänna erbjuder vi nu en auktionstyp där du kan både rädda gamla skatter och köpa föremål i enklare utföranden. Helt enkelt en fyndchans för dig som älskar klockor, smycken och mode, säger Marlene Söder marknadschef på Kaplans.

På auktionen kommer du finna bland annat silversmycken, bijouterier, klockor, ädelstenar, mynt och accessoarer så som pennor och tändare. Här erbjuds en stor mix av material såsom förgyllt stål, sterlingsilver, trä, syntetiska stenar, imitationspärlor och ädla metaller.

Fokus på återbruk
Det här är auktionen där du hittar allt från smycken som kan bäras direkt till föremål som behöver lite tid och omsorg. Exempelvis finns smycken som du som köpare kan behöva förbättra skicket på redan vid inköp. Det kan handla om så enkla saker som att ändra storlek eller putsa upp ett föremål.

– Många idag tvekar inte att reparera eller göra om gamla smycken, vilket är bra då vi reducerar behovet av nyproduktion. En del i hållbar konsumtion handlar om att ta vara på det som redan finns – och här ser vi att Allmänna passar bra in i mixen av vårt auktionsutbud, säger Marlene.

Bjud direkt online
Allmänna är en realtidsauktion och klubbas endast online. Du kan lägga förhandsbud eller bjuda online när auktionen klubbas. Visningen öppnar måndag 8 januari på Biblioteksgatan 5 i Stockholm och stänger när auktionen startar.

Lämna in
Om du har föremål som du tror passar på vår nya auktion kan du vända dig till vår kundtjänst. De hjälper dig gärna. Kom ihåg, genom att sälja på auktion bidrar du till en sundare konsumtion och ger möjlighet till att föremål får ett andra liv.

Varmt välkommen att upptäcka Allmänna på Kaplans!

Ämnen: Auktion