2022-12-07 12:40Nyheter

Julklappstips från Kaplans – våga välja begagnade julklappar!

Att köpa julklapparna second hand blir alltmer populärt. Ett tips, som både är bra för miljön och ekonomin, är att spana in Kaplans utbud när du ska ut på julshopping.

- Vår nisch är att kvalitetsvaror ska ha mer än ett liv. Produkterna som kommer in till oss äkthetskontrolleras och du hittar i princip alla stora varumärken så som Cartier, Chanel, Omega, Rolex, Tiffany & Co. m.fl. Just smycken, klockor och accessoarer är perfekta som gåvor när man vill undvika att köpa nyproducerat, eftersom kvaliteten på produkterna är hög redan från början, berättar Marlene Söder, marknadschef på Kaplans.

Juletid på Kaplans innebär att både auktion och butik är fyllda med prisvärda julklappar. Allt från gnistrande juveler till märkesväskor och festliga accessoarer från Chanel, Gucci och Hermès, som passar att lägga under granen.

- Föredelen med att handla hos oss är att du hittar bra kvalitet till oöverträffliga priser både på auktionerna och i butiken. Köper du julklappen second hand är risken dessutom minimal att någon annan köpt en likadan, fortsätter Marlene.

Auktioner i december

Fashionabla 8 december 2022
Väskor, scarves, skor och smycken från välkända modemärken som Chanel, Dior, Hermès, Louis Vuitton och Mulberry.

Julklapps 10 december 2022
Årets julklappsauktion bjuder på smycken och silver som passar perfekt som gåvor. Du hittar ädelstenar, ringar, armband, colliers, manschettknappar m.m.

Lilla Smycken 15 december 2022
Vackra vardagssmycken från olika epoker och i alla prisklasser.

Moderna 17 december 2022
Stilrena smycken i modern design från Bvlgari, Cartier, Georg Jensen, Ole Lynggaard m.fl.