2020-09-21 14:34Nyheter

Chanel, Hermès och Louis Vuitton gick alla hem hos onlinebudgivarna

Under lördagens kvalitetsauktion för exklusivt nutida mode, Modekvaliten, kunde man följa flertalet spännande budgivningar när stilsäkra modeaccessoarer bytte ägare.

Höstens upplaga av Modekvaliten bestod av 117 föremål där sammanlagt 86 % av objekten fann nya ägare. Auktionens mest fartfyllda budgivningar hittades bland de exklusiva märkena – Chanel, Hermès och Louis Vuitton.

Särskilt eftertraktade var väskor i olika modeller från Chanel. En väska som stack ut i budgivningen var auktionsnummer 82, en Large Flap Bag i svart quiltat skinn som klubbades för 46 000 kronor, berättar Tove Enström, chef för Kaplans Modevärdering.

Extra populära bland budgivarna var även de färgstarka sidenscarfarna från Hermès, samtliga 11 objekt listade på auktionen såldes för priser över utrop.

Auktionens hetaste onlinebudgivning stod auktionsnummer 8 för, en limiterad resväska från Louis Vuitton, designad av Takashi Murakami som fick ett slutpris på 24 000 kronor.

Varmt tack till alla våra kunder som deltog på Modekvaliten!

Se hela resultatet