2018-09-18 12:00Nyheter

Britt Ekland säljer sin Cartier-klocka på Kaplans!

null

En av Sveriges största Hollywood celebriteter genom tiderna har valt att sälja hennes Cartier Panthère i 18 K guld hos oss på Kaplans.

Armbandsuret är från Cartier och har bland annat burits av henne under inspelningen av TV3:s Svenska Hollywoodfruar och TV4:s Let’s Dance.

Klockan köptes 2014 på Kaplans och kommer med ask och en personlig hälsning från Britt på hennes egna brevpapper.

“Min Cartier Panthère CC851168 har varit med sen 2014 då jag köpte den på Kaplans. Eftersom jag reser mycket ville jag ha en snygg och elegant klocka som var lätt att ändra vid olika tidzoner. Den var med på “Svenska Hollywoodfruar”, den var med och åkte skidor när vi filmade “Eklands” i Aspen och nu senast var den med i “Let’s Dance” i TV4. Men nu får den gå till någon annan. Enjoy” skriver hon och under har hon signerat med sitt namn och ett litet hjärta.

Förutom Britt Eklands klocka erbjuder auktionen andra klassiska damur från Rolex, Omega, Cartier, Georg Jensen, Bvlgari och Patek Philippe.

Auktionen klubbas nu på lördag 22 september!

Kaplans är ett familjeföretag i tredje generationen bestående av Kaplans Auktioner och systerbolaget Kaplans Guldsmedsverkstad. Kaplans Auktioner är Nordens ledande auktionshus på smycken, silver, ädelstenar och klockor. Kaplans Guldsmedsverkstad är en exklusiv guldsmedsaffär som finns i samma lokaler som auktionshuset. Till oss kommer kunder som vill köpa, sälja, värdera och omarbeta varor.